British Institute, 

Uluslararası saygınlığa ve geçerliliğe sahip Discovery, Oxford, Cambridge üniversitelerinin dil eğitim sistemini esas almıştır. Bu sisteme göre İngilizce ;  Beginner, Elementary, Pre-intermediate, Intermediate ve Upper-intermediate olmak üzere 5 temel seviye ve sonrasında TOEFL, “Business Class” “Sektörel İş İngilizcesi” gibi özel programlardan oluşan yapıda eğitim verilmektedir.
Grammer ağırlıklı başlangıç seviyelerinde en iyi Türk öğretmenler, konuşma ağırlıklı ileri seviyelerde ise ana dili İngilizce olan yabancı öğretmenler görev yapmaktadır. Eğitimde, dinleme – anlama – konuşma – okuma – yazma – dilbilgisi ve görsel nitelikli aktiviteler bir bütünlük içerisinde verilir.
Genel İngilizce eğitimlerinde her seviye 90 saatte tamamlanmaktadır. Her 4 üniteden sonra yapılan quizlerle sınıfın ve bireylerin eksikleri belirlenip, eksikler ek veya telafi derslerle tamamlanır. Dolayısıyla seviyenin sonuna eksiksiz gelinmiş olunur. Buna rağmen bir üst seviyeye geçemeyen öğrencilere eğer devamsızlığı %10 dan dan fazla değil ise aynı seviye ücretsiz verilir.

Seviyeler (Kurlar)

Verimli bir İngilizce eğitimi, seviyenize en uygun sınıflarda mümkündür. British Institute,  öğrencileri detaylı bir seviye sınavının ardından kendilerine en uygun sınıflara yerleştirilirler. Amerika ve İngiltere`nin ciddi dil okullarında olduğu gibi, okulumuzda da toplam 5 seviyeden oluşan Eğitim Sistemi uygulanır. Beş seviyeyi tamamlayanlar, TOEFL derslerine devam edebilirler.
Her seviye 90 saatten oluşur. Seviye boyunca her bölümün sonunda sınav yapılır.

British Institute, başarısız oldukları takdirde, devamsızlığı %10`u geçmeyen ve ödevlerini eksiksiz yapmış olan öğrencilere “ücretsiz eğitim hakkı” verir.

Öğretmen kadromuzun tamamı diplomalı ve sertifikalı Yabancı ve Türk öğretmenlerden oluşur. Öğretmenlerin özgeçmişleri titizlikle incelenir ve araştırılır. Ayrıca her şubede eğitim kalitesini arttırmaktan ve geliştirmekten sorumlu eğitim müdürleri bulunur. Sadece öğretmenlerin kaliteli olması, bir dil okulunun başarılı olması için yeterli değildir. Aynı zamanda Türk personelinin de özenle seçilmiş olması gerekir. Öğrencilerimizin tüm istek ve sorunları ile bire bir ilgilenilir. Çünkü bizim için en değerli referans mezun olan öğrencilerimizdir.

A1 Seviyesi  (Başlangıç)
Hazırlık eğitimini tamamlamak isteyen öğrenciler Öğretmen eşliğinde gramer, dinleme, kelime bilgisi ve okuma çalışmaları yaparlar.
Kur sonunda: Öğrenciler basit konular üzerinde yabancılarla konuşabilir, paragraflar yazabilir, kolay konu başlıklarını okuyup anlayabilirler.
Karşılık gelen İngilizce bilgi seviyesi :
IELTS 2-3 ;
TOEFL IBT 0-8

A2 Seviyesi ( Temel )
Temel düzeyinin gerekli içeriğini tamamlayabilen ve İngilizce`yi belli bir seviyede konuşabilen öğrenciler içindir.
Kur sonunda: Öğrenciler günlük konuşmalarda yabancılarla kolaylıkla iletişim kurabilir, karmaşık cümleler kurup anlamlı paragraflar içeren yazılar yazabilirler.
Karşılık gelen İngilizce bilgi seviyesi : 
– IELTS 3-4
– TOEFL IBT 9-18
– TOEIC 200-250

B1 Seviyesi (Ön Orta)
Ön-orta düzeyinin gerekli içeriğini tamamlayabilen ve İngilizce`yi belli sınırda akıcı ve bilinçli konuşabilen öğrenciler içindir.
Kur Sonunda: Öğrenciler birçok farklı konu üzerinde yabancılarla uzun konuşmalar yapabilir, karmaşık cümleler kullanarak yazılar yazabilir, okuduğunu kolaylıkla anlayabilirler.
Karşılık gelen İngilizce bilgi seviyesi :
– IELTS : 4-5
– TOEFL IBT 19-40
– TOEIC 375-500
– FCE, C Derecesi

B2 Seviyesi (Orta)
Orta düzeyin gerekli içeriğini tamamlayabilen ve İngilizce`yi belli seviyede akıcı ve bilinçli konuşabilen öğrenciler içindir.
Kur Sonunda: Öğrenciler birçok farklı konu üzerinde yabancılarla uzun konuşmalar yapabilir, uzun anlamlı cümleler kurabilir, orijinal kitapları okuyup anlayabilirler.
Karşılık gelen İngilizce bilgi seviyesi :

– IELTS: 5-6.5
– TOEFL IBT 41-64
TOEIC 560-625

C1  Seviyesi (Üst Orta)
Üst-orta düzeyinin gerekli içeriğini tamamlayabilen ve İngilizce`yi iyi derecede kullanabilen öğrenciler içindir.
Kur Sonunda: Öğrenciler yabancılarla her konu üzerinde konuşabilir, tartışabilirler. İletişimde problem yaşamazlar.
Karşılık gelen İngilizce bilgi seviyesi :

– IELTS : 6.5-7
– TOEFL IBT 65-100
– TOEIC 690 +
– CAE


Başarı Garantisi

British Institute,  öğrencilerine kur bitirme sınavlarında başarısız olmaları durumunda ihtiyaçları kadar olan ders saatini hiçbir ek ücret almadan tekrar etme şansı verir. (Bu durumun geçerli olabilmesi için öğrencinin devamsızlığının %10’u aşmaması ve ev ödevlerini eksiksiz tamamlamış olması gerekmektedir.)

Seviye Tespit Sınavı

İlk defa başvuran veya kayıtlı olup uzun süre ara veren öğrencilerin verimli bir eğitim almalarını ve seviyelerine uygun sınıflara yerleştirilmelerini sağlamak amacıyla Seviye Tespit Sınavı uygulanır. Gramer (dil bilgisi), reading (okuma) ağırlıklı kolaydan zora doğru sıralanmış, 68 çoktan seçmeli sorudan oluşur. Son değerlendirmeyi yapmak amacıyla maksimum 10 dakika süren speaking Test (konuşma) sınavları uygulanır.
Seviye süreleri, programların yoğunluğuna bağlı olarak 1,5 ile 6 ay arasında değişir. Bu sistemde bir seviye 90 saat sürer. Hafta içi sabah, hafta içi öğlen (Ekonomik Program), hafta içi akşam, hafta sonu sabah ve hafta sonu öğleden sonra olmak üzere 14 farklı program uygulaması mevcuttur. Ders kitapları dil okulumuz tarafından öğrencilere sınıf açılımında ücretsiz olarak verilir. Öğrencilerimiz bir üst kura geçebilmek ve eğitimlerindeki başarılarını değerlendirmek amacıyla her bölüm sonunda toplam 3 sınava girerler. Hedeflenen başarı ortalaması % 70`tir. Bunun için öğrencinin derse katılımı, devam durumu ve konu testlerinden aldığı notlar etkili olur.

British Institute,
dil öğretiminde yaygın olarak uygulanan, öğretmen merkezli ezbere dayalı klasik sınıf sisteminde,dersi hazırlayan, takdim eden, kuralları anlatan ve öğrencilerin dil bilgisi, kelime, telaffuz ve benzeri hatalarını düzelten, derste zamanın çoğunu alan kişinin öğretmen olduğunu, öğrencinin yeterince pratik imkânı bulamadığını, dil hakkında verilen bilgileri ezberleme durumunda kaldığını önvarsaymaktadır.

Buna karşılık British Institute ‘un ise bütünüyle öğrenci merkezli olduğunu; öğrencinin multimedya ortamında yanlış yapma endişesine kapılmadan ve kendi temposunda görerek, işiterek, okuyarak, çeşitli alıştırmalarla sürekli pratik yaparak dili bir alışkanlık-beceri haline getirdiğini belirtmektedir. British Institute’de öğrenci, öğretmen yönlendirmesi ve desteğinde öğrendiklerini pekiştirir, konuşulanları rahatlıkla anlar, tereddütsüz konuşur.

Dünya dil otoriteleri, klasik sistemde olduğu gibi dil bilgisi kurallarını değil “dili konuşmayı” öğrenebilmek için kişilerin, kendilerini hazır hissettiği ve istediği zamanlarda ders yapmaları, öğretmenlerin değil kendilerinin aktif olduğu bir sistemde eğitim görmeleri gerektiğini kabul ederler.

Dilbilimciler dil bilmenin bir beceri olduğunu, öğretmenin dil hakkında bilgi verebileceğini ama dili öğretmede tek başına yeterli olamayacağını belirtmiştir. Kişinin ‘dil becerisi’ edinebilmesi için diğer becerilerde olduğu gibi yeterince pratik yapması gerektiğini vurgulamışlardır. Kısacası öğretmen ve mutlaka pratik ortamı gerekmektedir. Müzik için enstrüman, basketbol için saha, yüzme için havuz, pilotluk için simülasyon ortamı gibi. Dil için de multimedia aynı anlamı taşır.

British Institute eğitim modülü; aynı zamanda eğlencelidir çünkü her zaman farklı sorular ve durumlarla ve karakterlerle karşılaşır. Zaman zaman şarkılar ve oyunlar da oynana bilir ve bunun tamamı yabancı dil eğitimi kapsamı içindedir.

SeviyeDers SaatiSeviyeCEFRSınavlar
A190BeginnerA1
A290ElementaryA2ARELS
B190Pre-IntermediateB1KET
B290IntermediateB2PET,ÜDS
C190Upper-IntermediateC1TUS, KPDS, FCE
C290AdvancedC2TOEFL, CAE, CPE, IELTS


İngilizce “Konuşmayı” Öğrenin!

  • Öğrenme; anlama ve anladığını kullanabilme becerisi olarak tanımlanır.
  • Dil otoriteleri gibi British Institute de, klasik sistemde olduğu gibi “dil bilgisi kuralları” nı değil “dili konuşmayı” öğrenebilmek için öğretmenlerin değil öğrencinin aktif olduğu bir sistemde eğitim görmeleri gerektiğini kabul eder.
  • Eğitimde kullanılan temsil sistemleri görselliğin yanı sıra işitseldir. Görsellik, öğrencinin işlenen konuyu içinde bulunulan mevcut koşullardan kolaylıkla anlayabilmesini sağlayan öğeleri içerir. Bu da dili ‘anlamlandırma’ ya ve doğru olarak ‘öğrenmeye’ yol açar.
  • Eğitim modülü, hemen hemen bütün yabancı dil öğrencilerinin büyük sorunu durumundaki aksan, diksiyon ve tonlama ile ilgili problemlerini de çözmeye yönelik donatılara sahiptir.
  • Eğitimin hızı, kişinin yoğunluğuna bağlı olarak ayarlanabilir.
  • Eğitim Koçları sürece öğrenmek değişmektir bilinciyle yaklaşır.
  • Öğrenci memnuniyeti; kurumsal vizyon ve bakış açısındaki bilginin keskinliği ile paraleldir.
  • Öğrencinin dili doğru kullanma süreci çeşitli aktiviteler ile sürekli desteklenir.
  • İletişimsel (Interactive) dir.
  • Öğrencilerin yaptığı tüm çalışmalar Eğitim Koçu tarafından raporlanır ve teknolojik alt yapı kullanılarak öğrencilerin daha başarılı olabilmeleri için yönlendirilir.
  • Öğrenci sürekli aktif halde bulunmaya zorlanır ve öğrencinin seviyesi sürekli kontrol edilir.
  • Öğrenci, öğrentiklerini kullanabilmesi için sürekli motive edilir.

Öğrenciler, başlangıç seviyeleri ne olursa olsun ihtiyaca göre belirlenen İngilizce programlarıyla sınıf açılmasını beklemeden, istedikleri zaman eğitimlerine başlarlar ve geniş pratik olanaklarıyla konuşarak İngilizce öğrenirler. Her öğrencinin öğrenme hızı, İngilizce seviyesi ve hedefi farklıdır. British Institute’un kişiselleştirilmiş metodu ile her katılımcı için kişiye özel bir program düzenlenir.

  • Öğrenci İngilizceyi dinleyerek, anlayarak, görerek ve konuşarak ezberlemeden (yapay olmayan ) doğal bir süreç olarak öğrenir.
  • British Institute eğitim modülü; aynı zamanda eğlencelidir çünkü her zaman farklı sorular ve durumlarla ve karakterlerle karşılaşır. Zaman zaman şarkılar ve oyunlar da oynana bilir ve bunun tamamı yabancı dil eğitimi kapsamı içindedir.
  • British Institute eğitim modülü, hemen hemen bütün yabancı dil öğrencilerinin büyük sorunu durumundaki aksan, diksiyon ve tonlama ile ilgili problemlerini de çözmeye yönelik donatılara sahiptir.
  • Kendi temponuzda öğrenim imkanı. Her insanın öğrenme hızı farklıdır. Bir sınıfa bağlı olarak eğitim aldığınızda, ilerlemeniz doğal olarak sınıf ortamına paralel olarak hızlı ve/veya yavaş olabilir. Oysa British Institute’ın sunduğu sistemle her öğrenci kendi öğrenme hızı ve temposunda eğitim alır.
  • Dünya devlerinin tercih ettiği bir sistemin güvenilirliğine eğitim verir.
  • Genel Avrupa Dil Standartları’na(CEFR) uyumlu eğitim verebilen dil okuludur.
  • Öğrenciler British Institute merkezlerinde bulunan Eğitim Müdürü, Yabancı öğretmenler, Rehber öğretmenler ve Eğitim danışmalarından diledikleri zaman, diledikleri konuda destek alabilirler.
  • Pratik yapmaya uygun eğlenceli ve destekleyici ortam sağlar.
  • İkinci bir dil edinme, tıpkı anadilimizi öğrendiğimiz gibi doğal bir süreçtir. Burada en önemli konu bulunduğunuz ortamın, size ikinci bir dil edinebileceğiniz kadar zengin pratik fırsatları ve olanakları sunar, aynı zamanda da bu olanakları çeşitlendirir.
  • Öğretmen merkezli ve ezbere dayalı sistem değil, öğrenci merkezlidir ve doğal öğrenme sürecini destekler.
  • British Institute merkezleri öğrencilere kapıdan girdikleri ilk andan itibaren tamamen İngilizce konuşulan bir ortam sunar. Öğrenciler bu ortamda hata yapma korkusu olmadan bir sohbet ortamında pratik yapabilirler. Ayrıca merkez içinde ve dışında yapılan sosyal aktiviteler ile ingilizce konuşma becerilerini keyifli ortamlarda geliştirirler. Tüm bu unsurlar dilin doğal ve içgüdüsel bir tarzda edinilmesini sağlar
  • Öğrenci eğitim modülünde ve öğretmen eşliğinde sürekli pratik yaparak ezberlemeden nöromotor öğrenme sürecini tamamlar.
  • Değişimin hızını teknolojik alt yapısı ve global dünyanın gelişim perspektifi İngilizcenin iletişim aracı olarak kullanılmasındaki farkındalığı oluşturur.
  • Bireylerin profesyonel eğitimlerle gelişim ve değişim sağlayarak, bireye değer katar.
  • Gerçek Öğrenme Garantisi British Institute , öğrencilerine eğitime devam etmeleri koşulu ile eğitim süreci sonunda hedeflerine ulaşacaklarını garanti eder ve bunu geri ödeme taahhüdü içeren “Garanti Belgesi” ile belgeler.
  • Kurumsal yapısı ve hizmette mükemmeliyet prensibiyle ve eğitim modeli ile; Avrupa Dil Standartlarında eğitim verir.

Ulusal ve uluslararası sertifikalara hazırlık eğitimleri de veren
British Institute,
üst düzey eğitim kalitesiyle adından sıkça söz ettirmektedir.
Bu sınavlar ve tamamlanması gereken seviyeler aşağıdaki şekildedir;

  • TOEFL – Advanced level
  • TOEIC – Advanced level
  • CPE – Advanced level
  • CAE – Advanced Level
  • FCE – Upper-intermediate
  • IELTS – Intermediate – Upper-intermediate – Advanced
  • KPDS – Upper-intermediate – Advanced
  • PET – Intermediate
  • KET – Pre-intermediate
  • PET – Intermediate
  • KET – Pre-intermediate

Öğrenme; anlama ve anladığını kullanabilme becerisidir.

Öğrenmenin yenilenmiş tanımı gereği aktivitelere gereken önem verilmiştir. Aktivite organizasyonları, eğitime destek olmanın ötesinde eğitim sisteminin kendisini ifade etmektedir. Klasik örgün eğitimin bilinen sorunları aktivitelerle çözümleniş, İngilizce eğitim sürecine yeni bir bakış açısı getirilmiştir. Aktivitelere katılım öğrenme algısını pekiştirmekte ve deneyimsel bilgiyi hızlandırmaktadır. Kursiyerlerin, aktivitelere katılımları eğitim aldıkları seviyeye göre değişim göstermektedir. Kursiyerin aktivitelere katılımları kayıt altına alınmakta ve raporlamalarla kursiyerlere geri bildirim yapılmaktadır.

  • Speaking Club:

Speaking Club; kursiyerlerin yabancı öğretmen eşliğinde İngilizce konuşma becerilerini geliştirmek için uygulanan aktivite organizasyonu olarak önvarsayılır. Aynı seviyeden farklı sınıflardaki kursiyerlerin katılımıyla gerçekleşen doğal konuşma ortamıdır. Speaking Club’larda anlık, güncel konular belirlenir ve öğrenci odaklıdır. Speaking Club’larda sadece İngilizce konuşmasına izin verilir. Derslerde öğrenilmiş olan gramer kurallarının ve kelimelerin karşılıklı konuşmalarla deneyimlenmesi temel esas kabul edilir. Bire bir konuşmalarda yapılan hatalar konuşma dili kriter alınarak öğretmen tarafından düzeltilir. Karşılıklı konuşmalarla kursiyerlerin İngilizce konuşma becerilerinin gelişmesi amaçlanır. İngilizce konuşma becerilerinin gelişmesinin yanı sıra toplum içerisinde İngilizce konuşma özgüveninin oluşması gizlenmiş hedef olarak bilinir.

Eğitim aldığı seviyeye uygun Speaking Club’lara kursiyerlerin katılımı, eğitim sürecini pekiştirir. Eğitim departmanı tarafından oluşturulmuş aktivite tablolarından kursiyerin kendi zaman planını oluşturması ve hafta da en az bir kez katılması önemli bir gelişim sağlar.

  • Grammer Club:

Gramer Club aktivite organizasyonu, aynı seviyedeki kursiyerlerin katılımıyla Türk Öğretmen tarafından gerçekleştirilir. Kursiyerlerin gramer konularıyla ilgili eksiklerini tamamlaması veya gramer bilgisini pekiştirmeleri esasına dayanır. Gramer Club’lar kitap takibi dışında gramer konuları baz alınarak organize edilir. Gramer konularının anlatımı esas alınmış olunsa da gramer konularına uygulama sahası yaratması Gramer Club vizyonunun kendisidir. Kursiyer öğrenmiş olduğu gramer kurallarını gerçek uygulama alanlarında deneyimlemiş olduğu kabul edilir.

Eğitim aldığı seviyeye uygun Gramer Club’lara kursiyerlerin katılımı, eğitim sürecini pekiştirir. Eğitim departmanı tarafından oluşturulmuş aktivite tablolarından kursiyerin kendi zaman planını oluşturması ve ay da en az bir kez katılması önemli bir gelişim sağlar.

  • Workshop:

Workshop Club; kursiyerlerin önceden belirlenmiş konuyu bir çalışma grubuyla role-play ( birebire canlandırma) yapması esasına dayanır. Hazırlık aşaması konu ve çalışma metninin olgunlaştırılmasıdır ve maximum on beş dakikalık zihinsel bir süreçtir. Kursiyer odaklı olan Workshop aktivitelerinde Öğretmen gözetleyen konumundadır ve değerlendirme sonradan yapılır. Hazırlık sürecini tamamlayan çalışma gurubu role-play sunumunu yapar. Sunum tekniklerini pekiştirme, beden diliyle İngilizce uyumluluğunu sağlama, tiyatral anlatımı olgunlaştırma ve özgüven gelişimi öngörülmüş kazanımlardır.

İngilizce’nin günlük hayatta kullanımı vizyon edinmiş eğitim sistemimizin temel aktivitelerindendir. Eğitim departmanı tarafından oluşturulmuş aktivite tablolarından kursiyerin kendi zaman planını oluşturması ve hafta da en az bir kez katılması önemli bir gelişim sağlar.

  • Reading Club:

Reading Club, kursiyerlerin yararlanabilecekleri seviyelerine uygun kitap ve metinler kullanılarak oluşturulmuştur. Okumanın, öğrenme sürecine ve dil gelişimine katkısı göz ardı edilemeyecek düzeyde önemli olduğu bilinen bir gerçekliktir. Ayrıca kelime ve düşünsel zenginlik önemsenmesi gereken yararlarıdır. Kütüphaneden veya öğretmenlerden sürece dahil olunabilir.

  • Movie Club: 

Movie Club, dili sade olan popüler sinema filmleri İngilizce altyazılı olarak izlenmesi temeli üzerine oluşturulmuştur. Grup halinde izlenen film sonrasında sohbet olanağı, anlama ve anladığını tekrar ifade etme açısından eğitim sürecini destekler. Movie Club’lar en az yedi istek başvurusu olduğunda uygulanan opsiyonel bir aktivite organizasyondur.